آناناس خشک، قیمت میوه خشک آناناس، خرید آناناس خشک، میوه خشک آناناس،آناناس خشک صادراتی، قیمت آناناس خشک، چیپس میوه آناناس، خرید چیپس آناناس

از خواص کلی آناناس خشک می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن، کمک به دستگاه گوارش و مهمترین آن بهبود زخم های بسیار عمیق اشاره کرد. آناناس از میوه های استوایی می باشد که دارای طبعی گرم و تر است.

آناناس بصورت کمپوت، آبمیوه و همچنین میوه خشک آن در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. طعم  این میوه شیرین است و به دلیل خواص فوق‌العاده‌ای که دارد، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. آناناس سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و خواص درمانی متعددی دارد. این میوه خوشمزه به صورت خشک نیز استفاده می‌شود. خواص آناناس خشک مشابه میوه تازه آن است. با این تفاوت که آناناس خشک بخش قابل توجهی از رطوبت خود را طی فرایند خشک کردن میوه از دست داده است. با خرید آناناس خشک در هر لحظه دلخواه از خوردن آن لذت ببرید.

آناناس میوه ای است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. اما یک مزیتی که نسبت به باقی میوه ها دارد آن است که، ترکیباتش به جذب یک دیگر کمک می کنند. برای مثال ویتامین C موجود در این میوه به میزان چشمگیری به جذب آهن موجود بسیار کمک خواهد کرد.

از طرف دیگر ویتامین C خود برای رشد و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. به نوعی نقش آنتی اکسیدانی را در بدن ایفا می کند. در این میوه ی خوش طعم ماده ی معدنی به نام منگنز وجود دارد که خواص ویتامین سی را چند برابر خواهد کرد.

از آنجا که نگه‌داری میوه‌ی تازه همیشه میسر نبوده، لذا انسان همواره دنبال راهی برای نگه‌داری طولانی‌ مدت میوه‌ها بوده است. ميوه خشک شده را مى توان براى مدت بسيار طولانى تر از ميوه هاى تازه نگهدارى كرد و به ويژه در سفرهاى طولانى كه يخچال در دسترس نيست ميوه خشک شده مى تواند يك ميان وعده مفيد باشد.در این مقاله بیشتر با این میوه خشک پرخاصیت و طبع و خواص آن آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.

چیپس میوه آناناس خشک شده قیمت چیپس اناناس

همیشه رسیده‌ترین آناناس‌ها را برای خشک کردن انتخاب می‌کنند زیرا این میوه تا زمانی که از درخت چیده نشود، رشد می‌کند. آناناس خشک منبع خوبی برای تهیه کلسیم، پتاسیم، منگنز، فیبر، همچنین ویتامینهای A،B،C می باشد.همچنین به دلیل دارا بودن فلورید برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید میباشد.با توجه به منگنز موجود در آن برای استخوان سازی و سلامت استخوانهای بدن مفید بوده و همچنین باعث بهبود سرما خوردگی و کاهش سرفه ، درمان بیماریهای قلبی و عروقی و تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند این میوه خشک احتمال بروز بیماری‌های قلبی و دیابت را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. آناناس خشک نسبت به سایر میوه‌های خشک کالری کمتری دارد. به همین دلیل میان وعده مناسبی برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، است. از خواص آناناس خشک برای بدن می‌توان به درمان آسم اشاره کرد. همچنین موجب درمان سریع زخم‌ها نیز می‌شود.

آناناس نه تنها سرشار از مواد مغذی می باشد که به جذب یک دیگر کمک می کنند. بلکه در خود سرشار از آنتی اکسیدان می باشد.

آنتی اکسیدان ها جز مواد ضروری بدن هستند و با وجود آن ها سلامت بدن به نوعی تضمین خواهد شد. چرا که زمانی آنتی اکسیدان وارد بدن می شود، به طور طبیعی بدن شروع به تولید گلبول سفید بیشتری می کند؛ در نتیجه ی این اتفاق اگر ویروس یا عفونتی به بدن حمله کند، سیستم دفاعی فرد با قدرت بیشتری قادر است جلوی آن ها مبارزه کند.

علاوه بر این، میوه خشک آناناس ویتامین A و بتاکاروتن فراوانی دارد که این ویتامین دارای  خواص آنتی اکسیدانی است.  ویتامین A در بهبود عملکرد رگ های خونی و همچنین لطافت پوست تاثیر بسیاری دارد. این میوه پر خاصیت دارای همه ی  ویتامین های گروه B است و مواد معدنی از جمله مس ، منگنز و پتاسیم برخودار است. آناناس خشک باعث رشد استخوان های بدن جوانان و استحكام استخوان ها در پسران مى شود.آناناس اسید معده و نفخ‌ را رفع می کند. بنابراین، درمان طبیعی با مصرف میوه خشک امکان‎پذیر است.آنزیم بروملین تقویت‌کننده دستگاه گوارش است که به بدن کمک‌ می‌کند تا به خوبی مواد غذایی را تجزیه و جذب نماید.

آناناس کمپوتی آناناس خشک

میوه خشک آناناس به دلیل دارا بودن مقادیر بالای فیبر ضمن بهبود عملکرد دستگاه گوارش، موجب سهولت هضم غذا شده و برای درمان یبوست مفید است.
مصرف این محصول به درمان و تسکین گلو درد و سرفه کمک می کند.
از آنجایی که این میوه خشک کم کالری است، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، مفید است.
خوردن این میوه خشک مانع از اشتهای کاذب و میل به ریزه خواری می شود و سیری طولانی مدت ایجاد می کند.
آنزیمی به نام بروملین در چیپس میوه آناناس وجود دارد.
بروملین به بهبود زخم ها کمک کرده و دردهای ناشی از عمل جراحی را کاهش می دهد.
آنتی اکسیدان های موجود در آناناس خشک شده برای از بین بردن حساسیت مفید است.
مصرف این محصول به درمان التهاب های مجاری تنفسی کمک می کند و باعث بهبود بیماری هایی مانند سینوزیت و برونشیت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *